Ami mindent legyőz

     – Együtt teremtettünk, Uram, részem van a hatalomból is – mondta Lucifer.
    Az Úr megadóan sóhajtott:
    – Mégis, mi légyen az, amit akarsz. Mondd hát!
    – A félelem!
    – A félelem? Csak ennyi?
    – Igen.
    – Tiéd. De miért ezt kérted? Miért nem kértél hatalmat a halál felett? Miért nem akartál hatalmat felettük, míg csak élnek?
    – Megkaptam. Sőt, többet is. A félelem lesz az, ami miatt hazudnak majd, félelemből lopnak, és tagadják meg legjobb barátjukat; félelemből gyilkolnak és ez lesz az, ami elfordítja tőled őket.
    – Van valami, ami erősebb a félelemnél.
    – Nincs olyan.
    – De igen, egy valami sokkal erősebb.

    „Ne büntesd őket, Uram, mert nem tudják, mit cselekszenek” – mondta Jézus nem sokkal halála előtt. Legalábbis ezt olvashatjuk a Bibliában, de ha ezt is mondta, nem ez volt a szavak mögött. A valódi kérés így hangzott: „Ne büntesd őket, Uram, mert én szeretem őket, és ha őket bünteted, engem is bántasz!”.
    A szeretet az, ami túllép minden bántáson. Ami megbocsát mindig. A szeretet az, ami egyedül képes legyőzni a félelmet.
    A szeretet, ami nem köti feltételekhez létét. Ami csak önmagáért van. Az a szeretet, ami nem kérdez, ami nem hibáztat, ami akkor is azt mondatja veled, légy boldog, ha bántanak. Ami komolyan is gondolja ezeket a szavakat. Ami inkább önmagát égeti el, minthogy fájdalmat okozzon.
    Pál apostol szavai jutnak eszembe. „Ha szeretet nincs bennem, semmi vagyok.” Íróként sokszor találkozom kétségbeesett emberekkel, akiknek gyakran csak az kell, hogy meghallgassák őket, hogy tudják, nincsenek egyedül. Volt egy olyan időszak az életemben nem is olyan régen, mikor az első dolog, ami eszembe jutott, az volt: „Ne velem csinálják, csinálják valaki mással”, miért én segítsek most is? Nekem is fáj most valami, csak sírni szeretnék, most nekem segítsetek Ti. De nem lehet, nem lehet megtenni, hogy elfordulsz attól, aki segítséget kér, még ha némán is teszi. Mert lehet, hogy holnap már késő lesz.
    Amikor a szívedből adsz valakinek, sokkal többet kapsz vissza, és ha egyszer Te leszel az, aki rászorul, hidd el, megtalálnak ők, akiknek segítettél. Csupa láthatatlan szempár fogja vigyázni lépteid, soha többé nem leszel egyedül.
    Karácsony van, és én mondanám, hogy megbocsátok mindenkinek, aki bántott, de nem teszem. Egyrészt egyetlen ember volt, akinek ez ebben az évben sikerült, másrészt rá sem haragszom, miért is tenném. Nem éri meg. A harag rengeteg energiát képes elvinni az ember életéből.
    Legyetek boldogok mind, és hagyjátok, hogy a bennetek lévő szeretet legyőzze a félelmeiteket! Legalább a szeretet ünnepén.
    És még egy nappal tovább…
    És még egy nappal…
    És még…
    …

8 responses to “Ami mindent legyőz

  1. milyen érdekes..pont ma jutott eszembe, hogy én nem haragszom senkire… akire tudatlanságomban haragudtam, abban önmagam láttam tükröződni… KArácsony van…de nem a Karácsony ténye az amiért az ember békességet köt, hanem a magas szeretetrezgés…amit azok hoznak létre akik szívében nem a félelem, hanem a feltétel nélküli szeretet motivál.

    Tudod…sokszor szembesültem a hibáimmal. Mindegyik szembesítés, megölt… mindegyikbe belepusztultam és majd szétszakad a szívem fájdalmában, hogy oktalan, tudatlan emberek sokaságát bántottam…. de megtanultam megbocsájtani…nekik is..de magamnak is…

    Amióta elértem a tudatosság azon szintjét, ahol épp vagyok megszűnt a szívemben a félelem. Azóta, hogy megszűnt a félelem, nem vagyok sebezhető…. hallhatatlan lettem…

    Nagyon boldoggá tesz Angie, hogy megtaláltalak… nagyon hálás vagyok, hogy a CSODÁK ÉVÉT már együtt Veled kezdhetem… KÖSZÖNÖM!

    • angellilith

      Nekem kell hálásnak lennem a sorsnak, hogy ilyen emberekkel találkoztam, mint Te és a többi olvasóm.
      Szeretettel ölellek, Angie

    • ezt a hozzászólást én írtam? Ki kell menjek elbeszélgetni velem…

  2. Szabó István

    Kedves Angie!
    Egyetértek Veled, hogy a szeretet erősebb a félelemnél, és azzal is, hogy képes legyőzni azt, sajnos, mégsem teszi meg mindig. Én már tudom…

    • angellilith

      Kedves István!
      Van ennek az írásnak egy csak magamnak készült verziója is, amit ez után írtam, karácsony előtt egy héttel, sajnos az volt az igaz.
      Sokan azt gondoljuk, szeretni nehéz, pedig van valami, ami sokkal nehezebb: Elfogadni valakinek a szeretetét. 🙂
      De ez gondolom, Téged most nem vigasztal, mint ahogy engem sem.
      De azért hinni kell. Muszáj.
      Szeretettel ölellek, Angie

  3. Ahogy, csak kilélegezni nem lehet, úgy csak adni sem… Azért olyan egyértelmű az elfogadás, valakiről, valamiről elhinni, hogy megérdemlem.
    Ugyanakkor másik szempontból az elengedés, de tán ez még nehezebb

  4. Éljünk így ahogy írtad Angel Lilith és boldogabban élünk,és általunk
    szebb lesz a világ.Boldog karácsonyt Kívánok.

Vélemény, hozzászólás?

