Gondold meg, barátom!

angyalszerelem     Láttam ma Lilithet. Csak megállt a zebránál, és az autók egyből fékeztek, aztán továbbment, és a férfiak utána fordultak. Nem volt feltűnően szép, de mint egy mágnes vonzotta a tekinteteket. És ő ezt el is várta.

     És láttam ma Évát. Egyik kezében a teli kosarat cipelte, másik karján gyermekét. Az Ura mellette sétált. Egy darabig. Aztán betért a kocsmába leöblíteni az út porát. Elvégre megérdemli. Éva nem szólt, hogy segíthetne. Ő ezt nem várta el.

     Lilithnek nincs ura, neki társa van. Aki vele egyenrangú. 

     Ha eljön az idő, a férfinak választania kell. Éva vagy Lilith?

     Éva nem tesz szóvá semmit. Ha néha veszekszik, utána napokig lelkifurdalása van, elvégre hogy jön ő ehhez, a FÉRFInak még a sarkáig sem ér fel. Este meleg vacsorával, puha papuccsal várja az Urát. Fürdővizet enged, kitölti a sört és kikészíti az újságot. Minden nap, minden órában készen áll, hogy csodálja a FÉRFIT.

     Lilith azt mondja, ott az étel, Nagyfiú vagy már, ki tudod szedni, a papucsodnak is tudod, hol a helye, sőt azt is tudod, hogy működik a csap. Lilith is tud veszekedni, de erre nincs szüksége, már a szeme villanásából tudod, ha tiszteletlen voltál. És ez a szem úgy villan, hogy egyből rohansz jóvátenni.

     Minden nőben ott lakik Lilith, de a neveltetés és a hagyomány legtöbbször Évát csinál belőlük. Éva titokban csodálja Lilithet, szeretne olyan lenni, mint ő, de fél, hogy mit fognak szólni mások. Lilithet ez nem érdekli. Nem arról van szó, hogy szívtelen lenne, és csak kihasználná a többi embert. Nem, Ő önmagát nem hajlandó feláldozni másokért. Százszor is inkább meghal, minthogy behódoljon. Mindig lesz energiája és felkel, újjászületik, mint a főnix, akkor is, ha Te azt gondolod, olyan mélyről már nem lehet. Ha bármikor ellene fordulsz, túllép rajtad, és elfelejt. Tudja, hogy megteheti, mert Te soha nem fogod elfelejteni.

     Azon a napon, mikor választasz, jól gondold meg. Ha Évát választod, mindig kéznél lesz egy TÉGED istenítő, engedelmes háziszolga. De elárulok egy titkot. Unatkozni fogsz.

     Nem kell törnöd érte magad, nem kell semmi rendkívülit tenned, ő akkor is csodál. De TE vadász vagy. Nem érdekel az olyan vad, amelyik eléd sétál.

     Lilithért minden nap harcolnod kell, mert ő elvárja, hogy minden nap újra meg újra meghódítsd a szívét és a lelkét. Cserébe Ő a Társad lesz. Izgalmas, okos, izgatóan vonzó társad. Olyan, akit soha nem unsz meg, még akkor sem, ha öreg lesz és ráncos. Akkor is ugyanolyan vonzó lesz számodra, ugyanolyan kihívás, és ugyanolyan rettegés, hogy elveszítheted.

     Ha Évát kérdezed bármiről, ő elmondja, amit hallani akarsz, a „jó” választ. Igaz szavakat csak Lilithtől kaphatsz. Ő azt mondja, amit gondol, és azt gondolja, ami többé tesz.

     Ha Te mégis Éva mellett döntesz, hunyd le a szemed, és ne nézz többet nőre, mert ha véletlenül meglátod Lilithet, többé nem felejtheted! Hajtani, űzni fog hozzá valami. Ha Évával leszel, Lilithet látod, ha Évát csókolod Lilith száját érzed, vele telnek a napjaid, és elviszi az álmod…

Jól gondold meg, barátom!

 

19 responses to “Gondold meg, barátom!

  1. Sztem a többség Évát választja, mert a többségnek a kényelem a fontos, a kihívásokat csak kis adagokban szereti. Legyen meleg vacsi és meleg p…i, oszt jólvan. Ha nagyon viszket neki, felszed néha egy Lilithet. Akkor ekkis izgalom, ekkis szenvelgés, oszt a végén megy vissza az Évikéjéhez. Aki rosszabb esetben egyszer csak bekattan, és belevágja a konyhakést. Szvsz ez a fiú-lány dolog alapvetően túl van bonyolítva 🙂

    • angellilith

      Van egy rossz hírem, kedves Sheenka, Lilithet Te nem fogod felszedni, Lilith akkor lesz a tiéd, akár csak egy éjszakára is, ha valami fontosat tudsz neki adni. Ő fog választani, de Lilith okos, és meghagyja neked a vadász látszatát.
      Lilithnek csak jó, ha a világ tele van Évákkal, így Ő sokkal feltünőbb. Lilith az a nő, aki nem adja el magát, sem érzelmekért, sem pénzért, sem egyéb ajándékokért.

  2. Én is éveken keresztül Éva voltam! Csak azt néztem mikor és mit tehetek meg szerető férjemért! Vak és önzetlenűl szerelmes voltam, nem vártam viszonzást soha tetteimért! Ma már tudom csak egy házi rabszolga voltam és nem egy megbecsült feleség! Az voltam mégis egyedül maradtam, az életben néha igen vágyunk arra amik nem vagyunk vagy nem lehetünk! Szerettem a férjem és szívesen voltam az Ő Évája! Persze nem tudok olyan Nőt mondani akiért, mint Lilíthért rajonganak és küzdenek a férfiak mindeni szeretné ha oda figyelnének rá! Kinek Évaként teljes az élete kinek pedig Lilíthként de mindenkiben lakozik mind kettő a bátorságon és az önkritikán múlik mely az ami elő bújik az évek során! Gratulálok az írásaidhoz! Tudod Te!!!!!!

    • angellilith

      Köszönöm a gratulációt. Hidd el sokkal jobb Lilithnek lenni, mint Évának, de ehhez az kell, hogy fel merd vállalni önmagad. A változást néha saját magunknak a legnehezebb elfogadni.

  3. Értem, de mégsem tudom átérezni ezt a Lilith hozzáállást… Lilith hogyan szeret? Leginkább önmagát, de nem önzően, mindenkit, de nem öfeláldozóan…? Modern világ szüleménye, feminista vívmány, egyenlőség -harcos? Társ lehet a nő meleg vacsorával és gyermekkel a karján is sztem… Kevés valódi Lilith van a történelemben, de nem tudom melyik végezte boldogan élete társával!? A királyi ágyasok (Madamme Pompadur, meg a fotelos hölgy :-), Marie Curie, rengeteg költőket ihlető múzsai nőalak…) Kérek egy követendő példát, egy megszemélyesítést!

    • angellilith

      Kérlek, ne értelmezd félre amit írtam. Nem mondtam, hogy Lilithnek leszakadna a keze, ha kirakná a vacsorát, de Ő ezt akkor teszi meg, ha tudja, hogy viszonzást is kap. Nem kell listát vezetni. 🙂 Lilith tud szeretni, és tud lemondani is. A történelemből most nem tudnék Neked példát mondani, de a hétköznapokban nagyon is sok Lilith van.
      Shakespeare szavaival: “Mindenekelőtt légy hű önmagadhoz, s mint napra éj következik, hogy ál máshoz se lész”
      Írásaim kapcsán nagyon sok férfi véleményét ismerem meg. Többek közt erről szól a mai bejegyzésem is (Szerintem a címe). Amit én látok az az, hogy arra panaszkodnak, hogy a nő csak a pénzüket nézi, hogy pénzzel szinte bármelyiket meg lehet venni, közben pedig nem érdekli őket a férfi valódi énje, és semmiképpen sem tudják társnak érezni, pedig Lilithnek lenni pont azt jelentené, egyenrangú. Igen, akár gyerekkel a karján, meleg vacsorával is lehet társ, de gondolom Te is másképp állnál a dolgokhoz, ha folyamatosan csak adnál, a másik meg nem viszonozná semmivel. Nem feltétlenül ajándékokra gondolok.
      Lilithként sincs garantálva a boldog végkifejlet, de ha már valakihez hűnek kell maradnom, az elsősorban is önmagam vagyok. Tudom miről beszélek. Próbáltam már a másik oldalt is.
      Gondolkodom, és ha eszembe jut valaki a történelemből megírom. 🙂

  4. Névtelen

    És mit csinálhat egy Éva aki elindult a Lilithé válás útján, azonban amikor elhitte, hogy ez sikerülhet, rájött arra, hogy a rajongásig szeretett férjének – aki szemében szintén rajongást mutat irányába – még is kevés. Vagy csak a vadászösztön hajtja őt? Miért kell a férfiaknak mindig mások után nézelődni?

    • angellilith

      Nem tudom, hogy miért kell valakinek folyton mások után nézelődni. Ez nem okvetlenül férfi tulajdonság. A válasz pedig nem egyszerű. Lilithnek lenni azt is jelenti, hogy lépni, mikor kell, és nem ragaszkodni egy egyenlőtlen kapcsolathoz.
      A rajongásig szeretés pedig legtöbbször csak félelelm attól, hogy egyedül maradsz. Ha elhiszed, hogy milyen nagyszerű ember vagy, mások is elhiszik rólad, de azt gondolom Te még erősen függesz a párod értékítéletétől. 🙂

  5. Névtelen

    Kissé sarkítottnak érzem a művet, viszont ettől jó kontrasztos lett. És bár én néhány területen máshogy/máshol húznám meg a határvonalat, nagyon érzékletesen vázoltad a különbségeket.

    Úgy gondolom, hogy az írásod túlmutat a férfi-nő kapcsolaton és nyugodtan alkalmazható nem csak nőkre, hanem férfiakra is és nemcsak párkapcsolatokra, hanem az élet bármely területére, ahol emberekkel érintkezünk.

    Szép napot,
    Attila
    alias asdf jklé

    • angellilith

      Drága Attila!
      Ha kevésbé kontrasztos képet rajzolok, akkor a legtöbb olvasóm holnapra, tán, el is felejtené a történetet. Így viszont egy pár napig a zebráknál keresni fogja Lilithet. Remélem, Te is.

      • Névtelen

        Kedves Angie,

        Ezért írtam, hogy JÓ kontrasztos lett 🙂
        Ami engem illet, én mindigis Lilithet kerestem társamnak.

        A.

        • angellilith

          Aki Lilithet keresi, annak az a “büntetése”, hogy meg is találja. Te is meg fogod. Sokkal izgalmasabb, mint Évike, bár problémásabb is, mindig érdekesnek kell lenned.
          Olvasd el ezt is!

          • Névtelen

            Remélem, hogy már megtaláltam.

            Elolvastam a másik írásod. Nekem valahogy sosem volt gondom azzal, hogy az emberek átlagosak. Akikkel kapcsolatba kerülök azok általában nem azok. Vagy csak mindenkiben megtalálom és igyekszem fejleszteni a különlegeset, nem tudom. Persze egy ponton túl erre már nincs lehetőség, ha az illetőben nincs meg az a bizonyos valami, vagy túl mélyen eltemetődött vagy csak én nem vagyok képes rá.

            • angellilith

              Ha megtaláltad, annál jobb. Gratulálok Hozzá, Neki meg Hozzád!
              Nekem sem szokott bajom lenni az emberekkel, körülöttem érdekes emberek vannak, vagy csak mindig jó felé járok.

  6. Szabó Feri

    kedves angellilith ! nagyon szeretem az írásaidat,elgondolkodtatók.
    Fent olvasott”Gondold meg, barátom!” nem hagyott nyugodni és vissza jöttem leírni nem a véleményem hanem amit tapasztaltam Ezernél is több család életébe bele láttam és azt tapasztaltam,hogy(leszámítva pár %-ot) szó nincs Évákról,Évikékről.Nagyon is tudják a hölgyek ,lányok ,asszonyok mit várnak el és mit tesznek vagy nem tesznek meg még a családon belül is.Én személy szerint nem felelnék meg Lilith párjának,társának és úgy gondolom Lilithnek vagy annak társának születni kell azzá válni csak akkor lehet ha magunkban hordozzuk, csak valamilyen okból eddig mások voltunk.
    Személy szerint a zebránál álló Lilitheket és nagyon sok fajta embert én is megnézem és elgondolkodok azon úgy élnek ahogy kinéznek vagy viselkednek , vagy talán nem minden ember kényszerül nap mint nap felvenni álarcát ,abból is az éppen aktuálisat?

  7. tűzmadár

    Szia Angellilith!

    Nagyon tetszenek az írásaid! Én ma reggel fedeztelek fel a neten, azóta kisebb megszakításokkal itt lógok és olvasok, olvasok… Igazából szinte minden írásod megfogott, de ez utóbbi az elevenembe vágott.

    Évából lehet Lilith, de Lilith már nem változhat vissza, sohasem lehet belőle Éva. A tudás hatalom, aki ráébred felelősséggel tartozik tudásáért, és azért, hogy mit kezd vele. Aki evett a tudás fájának gyümölcséből kiűzetett a paradicsomból. Bár lehetnék boldog-tudatlan Éva, akit nem üldöz a tudás felelősségének terhe. Mert egyszer számot kell majd adni. Habár az ideális szerintem a középút volna… Lilithként vágyom rá, hogy úgy tudjak szeretni mint Éva, bár ne késtem volna el vele…
    Az igazi tényleg az lenne, ha mindkettőt fel tudnánk magunkból hozni, és a helyén kezelni. Ha Lilith lázadását finomítani tudnánk Éva odaadásával. Mert mindkettőben van a másikból egy kicsi, úgy gondolom. De egy bizonyos pont után vagy nincs visszaút, vagy csak olyan fájdalmak árán, amit ha előre tudunk, nem hozzuk meg az áldozatot, mert nem csak magunkat áldozzuk fel vele…

    Csak úgy gondoltam megosztok pár gondolatot a témában. Remélem kevesen estek bele az én hibámba.
    Drága angyalok, kérlek vigyázzatok az én Ádámomra…

    • angellilith

      Szia!
      Lilithnek lenni sokkal nehezebb, mégis sokkal-sokkal jobb. Lilith oldaláról Éva élete egyszerű: teszi, amit mondanak, amit elvárnak. Ettől persze lehet boldog, de Lilith ÉLNI akar. Úgy igazán, teljesen.
      A szabályokat akkor fogadja el, ha hisz bennük, és nem azért, mert azt mondták.

  8. Szia Angie;)
    Soha,de SOHA nem tudnék Éva lenni..nem akarnék-hadakoznék—nagyon őszintén:mindig inkább a Lillith voltam..mindig.
    Évának lenni iszonyat és iszonyat nehéz,mert szürke,kevés,kispolgár–kevés-de az Évák ezt nem hiszem,hogy tudják-ezért Évák csak.Aki más is-Ő tudja;)
    Csoda dolog vagy,csoda Emberféle és csodákat varázsolsz
    Flo

Vélemény, hozzászólás?

